Ten niezwykły zbiór, obejmujący plakat od lat 20. ubiegłego wieku aż do współczesności, pozwala prześledzić drogę jaką przebyła ta forma sztuki użytkowej od postaci komunikatu aż po wysublimowaną formę ekspresji twórczej i jak zmieniał się na przestrzeni lat kreowany wizerunek Zakopanego. „Zakopiańskie plakaty” obejmowały bardzo szerokie spektrum tematyczne, reklamując wyjątkowe walory zdrowotne, klimatyczne, atrakcje turystyczne, ofertę hotelowo-gastronomiczną i kulturalne formy wypoczynku i rekreacji. Miały również niebagatelny wpływ na kreowanie wizerunku miejsca o szczególnym klimacie artystycznym i kulturotwórczym, promując twórców i instytucje, koncerty, przeglądy, festiwale, rodzinną twórczość i autentyczny żywy folklor. Istotną rolę spełniał również plakat w obszarze edukacyjnym, promując w formie posterów naturalne walory przyrodnicze Zakopanego i Tatr, zalety turystyki górskiej i sportu, zarówno w wymiarze elitarnym jak i masowym.
Chcemy przybliżyć Państwu kilka tematów. Dzisiaj zapraszamy do zapoznania się kilkoma przykładami plakatów reklamujących turystykę górską. Zaprezentowane prace to w większości postery związane z obchodami 100-lecia polskiej turystyki użyczone z Ośrodka Dokumentacji Tatrzańskiej TPN. Więcej znajdziecie Państwo na ekspozycji w Miejskiej Galerii Sztuki. Serdecznie zapraszamy!